07 September 2011

Bila dah takde keje sangat, cakap sorang-sorang..

       Kadang-kadang aku rasa macam dah dekat-dekat je nak kawen, tapi fikir-fikir balik diri aku ni macam tak complete lagi jer. Yelah nak jadi suami, bapak kepada anak orang bukannya senang. Banyak nasi banyaklah keraknya. Pada aku kahwen tu bukannya perkara just you gift and i take it. Complicated jugak rasanya bab kahwen ni. Alhamdulillah bila dah jumpa saudara mara sidia rasa tenang sikit. So im going to higher level lah, next level tunang then kahwin. Tapi sebelum mengorak langkah lebih jauh dan panjang kena buat ujian-ujian jugak then compare dengan diri sendiri. Kalau diri sendiri tu pon lebih kurang jer takkan nak yang 100% perfect.  Tapi pada korang ek kalau insan yang nak ditunang tu macam iyer tak ye camne kita nak letak sepenuh keyakinan kita kat dia? Kita dah okey dah sedia tapi kadang-kadang ada jugak hal kecik yang boleh buat jadi gaduh. As the beginning pun like that so how for the next stage? Ok lah i'll try the best lah walau aku sedar aku memang tak best pun hehehe. Planning tu dah ada pon, cuma sikit jer lagi. Harap pilihan aku ni tepat, risiko tu tetap ada sebab kita tak tahu ape nak jadi dimasa hadapan kan. Ok la, dia pada aku senang mungkin kerana sama-sama orang kampung, kadang-kadang lawak jugak, cume kuat merajok sikit. Nak gurau pun kadang-kadang kena simpan je takut terguris hati dia cewahh. Aku ni kalau bergurau tak hengat punye sampai kadang-kadang sakitkan hati orang. Tak sengaja semua tu, dan tak niat pun nak sakitkan hati sapa-sapa. Dulu lagi aku hyper sakat. Cikgu kat sekolah pun tak tahan kena sakat aku sampai bawak gi jumpe cikgu besor huahuahua..Ahh cerita lama, lupekan. Waktu terdekat ni selalu aku usha-usha harga emas, mahal giler sekarang, hari tu aku tanya kat kedai RM198 1gram. Giler betol...Kalau la dia boleh share-share sket duit hantaran kan ke boleh cepat sikit tuh. Erm tapi macam tak patut pulak ye, takpe lah pelan-pelan zal. Nko kan memang suke redah sendiri susah payah, kali ni nko mesti boleh punyer. Hmmm..dah kira wajib nih aku tinggalkan zaman bujang, kesana kesini dah puas nak enjoy pon takde nafsu dah alahaii...tinggal kawen, besokan anak then gi haji..tu jer projek-projek besor hidup aku. Eee.. tak larat la tunggu lama-lama, kadang-kadang ada bagusnya jugak dia ajak aku kawen cepat, yang aku ni terhegeh-hegeh mcm itik pulang petang adoiii. Bukan terhegeh-hegeh tapi slow and steady, telaten bak kata orang jawa. Harap bini in future aku the best lah buat aku yea aminnnn..mudah2an berkat doa. Kalau dia bace ni mesti senyum sorang-sorang. Gasak la nak senyum pun hihihi..Ajer giler petang tadi akibat kebosanan tak masal-masal habis satu shah alam aku ronda. Mata sakit, badan penat, perot pun masih kenyang dek kerana open house tadi. Esok kerja kerja kerja..last day sebelum cuti raya, Hah sape la sengih2 ni sebut-sebut 'bulat', sekeh kang...bubye...Assalamualaikum. Ohh lupe jagan like ea.

1 ulasan:

yan berkata...

chayok... =)

Related Posts with Thumbnails

Label

ISLAM (37) aku (29) PEDOMAN (12) kenangan (12) aku merepek (8) buka minda (7) hidup (5) KERJAYA (4) LIRIK (4) muzik (4) AIDILFITRI (3) ALAM MISTIK (3) INFORMASI (3) JODOH (3) KEMBARA (3) LAGU (3) MATI (3) PENGHAYATAN (3) Puitis (3) RENUNGAN (3) SARAWAK (3) TUDM (3) sukan (3) 2011 (2) AL QURAN (2) Aircraft (2) FILEM (2) FREEMASON (2) INDONESIA (2) JENAYAH (2) KASIH IBU (2) KEBENARAN (2) KEJURUTERAAN (2) PATRIOTIK (2) PERJUANGAN (2) SEJARAH (2) TAUBAT (2) UCAPAN (2) YAHUDI (2) bisnes internet (2) keje (2) memasak (2) motor (2) resepi (2) sajak malam (2) 100PLUS (1) 2010 (1) 7TRIBE (1) ALAM KUBUR (1) AMY SEARCH (1) ANJING (1) ART OF LIFE (1) ARTIST (1) BAHASA (1) BAIK (1) BINATANG (1) BIRTHDAY (1) BISNES (1) BRUTAL (1) BURJ DUBAI (1) C-130 (1) CALL (1) CINTA (1) CN235 (1) CRIME (1) DARJAH SATU (1) DRUM (1) DUA LAUTAN (1) DUNIA (1) FACEBOOK (1) GAME (1) GITAR (1) GULA (1) HAIWAN (1) HARGA (1) HOBI GAMBAR TRAVEL (1) IT (1) Indon (1) JAHAT (1) JAMMING (1) JAPAN (1) JIWANG (1) JOHOR (1) KEBENARAN BUKA MINDA (1) KEDAI GITAR (1) KEYBOARD (1) LAMUNAN (1) LANEY (1) MAKANAN (1) MALAYSIA (1) MAULIDURRASUL (1) MEKAH (1) MERAPU (1) MICROGENIUS (1) MIMPI (1) MUSIC (1) Maling (1) NABI MUHAMMAD S.A.W (1) NEGATIF (1) NIPPON (1) PEAVEY (1) PELIK (1) PERMAINAN (1) PERMANDANGAN (1) PESAWAT PEJUANG-BHG 1 (1) POSITIF (1) SAINS (1) SHARING (1) SMS (1) SYAWAL (1) Syair (1) TAGGED (1) TAIPEI 101 (1) TAKWIM (1) TARIKH (1) THE RAFFLES (1) THE TRUTH (1) TIMUR BARAT (1) TRADISI (1) TULISAN (1) VALENTINE (1) VIOLIN (1) VIRUS (1) X-JAPAN (1) XPDC (1) ZINA (1) ZYNGA POKER (1) anak (1) belasah jer (1) bolasepak (1) ekspidisi (1) fakta menarik (1) gadget (1) gaduh (1) handphone (1) jelajah (1) kamera (1) kasih sayang (1) kekeluargaan (1) kuching (1) memori (1) nasihat (1) olympic (1) pakistan (1) pengkebumian (1) politik (1) saudara (1)