19 Mei 2011

Rona-rona fikiran~

     Tengah asyik dengan keje sambil bermandi peluh sempat lagi aku mengelamun, teringat akan kata-kata dari membe aku yang tak dapat aku nak taip kat sini. Mungkin la aku kena buat apa yang dia cakap dan aku rasa selama ni memang itu la yang aku patut buat. Lagu hattan yang berkumandang kat henpon cabuk aku menguatkan lagi suasana. Ermm...keliru mana satu yang aku perlu buat tapi apepun aku kena kembali ke asal. Sayang dengan apa yang aku dan bina selama ni roboh macam tu je. Betulla orang cakap kadang-kadang dalam kita sedang mencari jalan menuju keredhaanNya tetap ada halangan dan rintangan yang hebat walhal pada masa yang sama mungkin tuhan nak bagi kita sesuatu yang lagi baik dari itu. Rasanya bila buat dosa seolah-olah kita menganiaya diri sendiri yang sebenarnya tak nak dan tak mungkin dibuat. Logically fikiran dan nafsu sangat-sangatlah berbeda, pengaruhi apa yang akan disampaikan dan diolah menjadi satu perbuatan, sejurus itu dibahagi-bahagikan menjadi mana yang baik dan buruknya. Dengan tak sengaja aku mendongak lagi, mana dia? mana? kabur dan jauh dari pandangan yang rabun akan kabut dunia. Aku teruskan berjalan dan terdetik lagi dan langkah aku terhenti. "Allah, masihkah ada ruang untuk ditempatkan di sampingmu?" Ada yang senyum ada yang muram, takpe dan terus berjalan sampai ke sempadan tempat-tempatnya. Penatlah hati aku cakap, lepas tu hati aku cakap takpelah nanti sambung balik. Bertenang that was only a beginning cakap automotivasion aku, eh sapa kat belakang aku? selalu bayang-bayang tu tetap mengekori aku sampai aku terlupa. Tak kenal dan tak jelas siapa. Aku abaikan lagi dan abaikan sampai la satu detik degup jantung aku terhenti sekejap. Bermula dari situlah mungkin i'll take action for what it being for. Ok i'll try. But...

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

Label

ISLAM (37) aku (29) PEDOMAN (12) kenangan (12) aku merepek (8) buka minda (7) hidup (5) KERJAYA (4) LIRIK (4) muzik (4) AIDILFITRI (3) ALAM MISTIK (3) INFORMASI (3) JODOH (3) KEMBARA (3) LAGU (3) MATI (3) PENGHAYATAN (3) Puitis (3) RENUNGAN (3) SARAWAK (3) TUDM (3) sukan (3) 2011 (2) AL QURAN (2) Aircraft (2) FILEM (2) FREEMASON (2) INDONESIA (2) JENAYAH (2) KASIH IBU (2) KEBENARAN (2) KEJURUTERAAN (2) PATRIOTIK (2) PERJUANGAN (2) SEJARAH (2) TAUBAT (2) UCAPAN (2) YAHUDI (2) bisnes internet (2) keje (2) memasak (2) motor (2) resepi (2) sajak malam (2) 100PLUS (1) 2010 (1) 7TRIBE (1) ALAM KUBUR (1) AMY SEARCH (1) ANJING (1) ART OF LIFE (1) ARTIST (1) BAHASA (1) BAIK (1) BINATANG (1) BIRTHDAY (1) BISNES (1) BRUTAL (1) BURJ DUBAI (1) C-130 (1) CALL (1) CINTA (1) CN235 (1) CRIME (1) DARJAH SATU (1) DRUM (1) DUA LAUTAN (1) DUNIA (1) FACEBOOK (1) GAME (1) GITAR (1) GULA (1) HAIWAN (1) HARGA (1) HOBI GAMBAR TRAVEL (1) IT (1) Indon (1) JAHAT (1) JAMMING (1) JAPAN (1) JIWANG (1) JOHOR (1) KEBENARAN BUKA MINDA (1) KEDAI GITAR (1) KEYBOARD (1) LAMUNAN (1) LANEY (1) MAKANAN (1) MALAYSIA (1) MAULIDURRASUL (1) MEKAH (1) MERAPU (1) MICROGENIUS (1) MIMPI (1) MUSIC (1) Maling (1) NABI MUHAMMAD S.A.W (1) NEGATIF (1) NIPPON (1) PEAVEY (1) PELIK (1) PERMAINAN (1) PERMANDANGAN (1) PESAWAT PEJUANG-BHG 1 (1) POSITIF (1) SAINS (1) SHARING (1) SMS (1) SYAWAL (1) Syair (1) TAGGED (1) TAIPEI 101 (1) TAKWIM (1) TARIKH (1) THE RAFFLES (1) THE TRUTH (1) TIMUR BARAT (1) TRADISI (1) TULISAN (1) VALENTINE (1) VIOLIN (1) VIRUS (1) X-JAPAN (1) XPDC (1) ZINA (1) ZYNGA POKER (1) anak (1) belasah jer (1) bolasepak (1) ekspidisi (1) fakta menarik (1) gadget (1) gaduh (1) handphone (1) jelajah (1) kamera (1) kasih sayang (1) kekeluargaan (1) kuching (1) memori (1) nasihat (1) olympic (1) pakistan (1) pengkebumian (1) politik (1) saudara (1)