14 Jun 2011

Dari jauh ku pandang

     Malam yang sunyi kat PD ni tiba-tiba terfikir aku tentang angan-angan dan cita-cita. Sambil toleh kanan kiri aku mula menaip ape yang terlintas kat benak aku ni. Eh benak tu bukan maksunya sengal ke? gasak lah, janji aku taip. Ok la setiap manusia ada cita-cita tersendiri, bermacam-macam ada pulak yang sesetengah tu tak lojik dek akal. Macam biasa, kenangan lama aku yang suruh aku post kat blog nih.

     Dulu bila cikgu tanya aku pasal cita2 aku tak tau nak jwab ape. Apehal aku sendiri pun tak tau, mungkin ada masa tu tapi terlalu banyak sangat. Nak jadi jentera eh jurutera lah, tukang tembak oranglah dan macam2 lagi. Syahdunya bila kerjaya yang aku ceburi skrg ni penah aku utarakan boleh jugak diselatankan kat cikgu matematik aku masa darjah satu dulu. Then tahun2 selepas tu aku dah tukar cita2 dah. Lagi merapu nak jadi pelumba superbike, tu yang jahanam moto yamaha 100 sports bapak aku kerjakan. kona baring dan wheelie setiap masa. Last2 patah body hahaha. Itu la budak tau nak perabih je. Bukan moto tu jer tapi ada lagi yamaha yb, suzuki panther, honda rider semua aku hayun semacam, no fear la katakan. Sampai la aku jatuh motor yg sebabkan aku takleh cakap selama beberapa jam. Aku terai cakap tapi tak kua suara, tak tau pulak sebab kepala aku terhantuk tarmac terus jadi bengong jap. Memula malam tu aku pergi surau sampai isyak, lepas dari tu aku masuk highway sengkang racing dengan yamahaSS 110 racing spirit yang masa tu kununyer power la jugak. Balik dari lumba2 tu aku terai tukar rider atas jalan on the go, skali silap teknik la pulek tu yang terbongkang aku jatuh. Eh ni dah masuk bab motor ni, takpela sambung jer. Hah lepas dari tu terus aku turunkan kelajuan suzuki tu, klu bawak 180km/j aku turunkan ke 170km/j baru la selamat sikit. Itu semua kisah zaman silam aku. Manis dan segar dalam ingatan...adioss

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

Label

ISLAM (37) aku (29) PEDOMAN (12) kenangan (12) aku merepek (8) buka minda (7) hidup (5) KERJAYA (4) LIRIK (4) muzik (4) AIDILFITRI (3) ALAM MISTIK (3) INFORMASI (3) JODOH (3) KEMBARA (3) LAGU (3) MATI (3) PENGHAYATAN (3) Puitis (3) RENUNGAN (3) SARAWAK (3) TUDM (3) sukan (3) 2011 (2) AL QURAN (2) Aircraft (2) FILEM (2) FREEMASON (2) INDONESIA (2) JENAYAH (2) KASIH IBU (2) KEBENARAN (2) KEJURUTERAAN (2) PATRIOTIK (2) PERJUANGAN (2) SEJARAH (2) TAUBAT (2) UCAPAN (2) YAHUDI (2) bisnes internet (2) keje (2) memasak (2) motor (2) resepi (2) sajak malam (2) 100PLUS (1) 2010 (1) 7TRIBE (1) ALAM KUBUR (1) AMY SEARCH (1) ANJING (1) ART OF LIFE (1) ARTIST (1) BAHASA (1) BAIK (1) BINATANG (1) BIRTHDAY (1) BISNES (1) BRUTAL (1) BURJ DUBAI (1) C-130 (1) CALL (1) CINTA (1) CN235 (1) CRIME (1) DARJAH SATU (1) DRUM (1) DUA LAUTAN (1) DUNIA (1) FACEBOOK (1) GAME (1) GITAR (1) GULA (1) HAIWAN (1) HARGA (1) HOBI GAMBAR TRAVEL (1) IT (1) Indon (1) JAHAT (1) JAMMING (1) JAPAN (1) JIWANG (1) JOHOR (1) KEBENARAN BUKA MINDA (1) KEDAI GITAR (1) KEYBOARD (1) LAMUNAN (1) LANEY (1) MAKANAN (1) MALAYSIA (1) MAULIDURRASUL (1) MEKAH (1) MERAPU (1) MICROGENIUS (1) MIMPI (1) MUSIC (1) Maling (1) NABI MUHAMMAD S.A.W (1) NEGATIF (1) NIPPON (1) PEAVEY (1) PELIK (1) PERMAINAN (1) PERMANDANGAN (1) PESAWAT PEJUANG-BHG 1 (1) POSITIF (1) SAINS (1) SHARING (1) SMS (1) SYAWAL (1) Syair (1) TAGGED (1) TAIPEI 101 (1) TAKWIM (1) TARIKH (1) THE RAFFLES (1) THE TRUTH (1) TIMUR BARAT (1) TRADISI (1) TULISAN (1) VALENTINE (1) VIOLIN (1) VIRUS (1) X-JAPAN (1) XPDC (1) ZINA (1) ZYNGA POKER (1) anak (1) belasah jer (1) bolasepak (1) ekspidisi (1) fakta menarik (1) gadget (1) gaduh (1) handphone (1) jelajah (1) kamera (1) kasih sayang (1) kekeluargaan (1) kuching (1) memori (1) nasihat (1) olympic (1) pakistan (1) pengkebumian (1) politik (1) saudara (1)