11 Jun 2011

Kerja oh kerja

    Assalamualaikum, Rasanya macam lama gua tak update blog ni. Terlalu superb punya keje sampai banyak perkara aku miss. Hari ni hari ke tujuh penggal detasmen minggu ni. Dengan rutin seawal 0330h sampai la habis keje tidak menentu biasanya pukul 2300h-0000h baru balik keje. Itu pun nasib baik kalau balik keje pada hari yang sama. Kira senang satu hari aku keja jumlahnya lebih kurang 21jam. Yup tido just 3-4 jam sehari. Maintain selama 7 hari sebab roster lepas aku stay. Masuk hari yang last ni badan aku betul-betul collapse. Terasa macam diawang-awangan bila berjalan. Mata stim tak hengat, penat giler bapak punya. Itu semua janji aku boleh claim off 3 hari. Tiga hari jer??? ya betull. Pagi-pagi buta tadi masa nak 'ready' kapal  lebih kurang jam 0430h lepas refuel aku isi dokumen pun salah. ID aku sendiri pulak tu ajer mangkok hayun. Macam tak percaya jer. Banyak betul kapal yang rosak sepanjang 7 hari ni. Nak makan pun takde masa, nak solat pun curi-curi masa. Itupun ada yang cakap aku penat main-main ish palaotak die. Keje sorang kat trade aku memang mencabar. Benda mekanikal semua berat-berat kasar-kasar nak buat sorang memang mampuih la habaq hang. Tapi apakan daya dah tugas derr. Naseb la detasmen memang macam ni. Kalau tak kerana aku cintakan tanah semenanjung takde masanya aku datang kat shah alam ni. At least boleh jugak lari dari kesibukan duty yang melambak. Petang tadi dah elok2 settle task flypass ada pulak task untuk jemput recovery team dari pu kuantan. jadah betul dah kena refuel lagi. Sempat jugak jumpe membe-membe lama setugas aku dari sana. Diorang pun memang perlukan bantuan aku selaku tuan rumah hahaha. Si pak cik MiG tu kalau tak rosak tak bole ke? Takpe la ek janji power kah3..

     Rasa gumbira la pulak bila aku dapat settlekan semuaaaa kerja-kerja aku dan kerja yg tertangguh dari diorang yang pemalas tu kuang3..sampai dah masa untuk aku berehat puas2 selama 3 hari bermula esok. Nak tido selama-lamanya klu boleh Yiehaaa.................chow's chin chauuu...adios.

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

Label

ISLAM (37) aku (29) PEDOMAN (12) kenangan (12) aku merepek (8) buka minda (7) hidup (5) KERJAYA (4) LIRIK (4) muzik (4) AIDILFITRI (3) ALAM MISTIK (3) INFORMASI (3) JODOH (3) KEMBARA (3) LAGU (3) MATI (3) PENGHAYATAN (3) Puitis (3) RENUNGAN (3) SARAWAK (3) TUDM (3) sukan (3) 2011 (2) AL QURAN (2) Aircraft (2) FILEM (2) FREEMASON (2) INDONESIA (2) JENAYAH (2) KASIH IBU (2) KEBENARAN (2) KEJURUTERAAN (2) PATRIOTIK (2) PERJUANGAN (2) SEJARAH (2) TAUBAT (2) UCAPAN (2) YAHUDI (2) bisnes internet (2) keje (2) memasak (2) motor (2) resepi (2) sajak malam (2) 100PLUS (1) 2010 (1) 7TRIBE (1) ALAM KUBUR (1) AMY SEARCH (1) ANJING (1) ART OF LIFE (1) ARTIST (1) BAHASA (1) BAIK (1) BINATANG (1) BIRTHDAY (1) BISNES (1) BRUTAL (1) BURJ DUBAI (1) C-130 (1) CALL (1) CINTA (1) CN235 (1) CRIME (1) DARJAH SATU (1) DRUM (1) DUA LAUTAN (1) DUNIA (1) FACEBOOK (1) GAME (1) GITAR (1) GULA (1) HAIWAN (1) HARGA (1) HOBI GAMBAR TRAVEL (1) IT (1) Indon (1) JAHAT (1) JAMMING (1) JAPAN (1) JIWANG (1) JOHOR (1) KEBENARAN BUKA MINDA (1) KEDAI GITAR (1) KEYBOARD (1) LAMUNAN (1) LANEY (1) MAKANAN (1) MALAYSIA (1) MAULIDURRASUL (1) MEKAH (1) MERAPU (1) MICROGENIUS (1) MIMPI (1) MUSIC (1) Maling (1) NABI MUHAMMAD S.A.W (1) NEGATIF (1) NIPPON (1) PEAVEY (1) PELIK (1) PERMAINAN (1) PERMANDANGAN (1) PESAWAT PEJUANG-BHG 1 (1) POSITIF (1) SAINS (1) SHARING (1) SMS (1) SYAWAL (1) Syair (1) TAGGED (1) TAIPEI 101 (1) TAKWIM (1) TARIKH (1) THE RAFFLES (1) THE TRUTH (1) TIMUR BARAT (1) TRADISI (1) TULISAN (1) VALENTINE (1) VIOLIN (1) VIRUS (1) X-JAPAN (1) XPDC (1) ZINA (1) ZYNGA POKER (1) anak (1) belasah jer (1) bolasepak (1) ekspidisi (1) fakta menarik (1) gadget (1) gaduh (1) handphone (1) jelajah (1) kamera (1) kasih sayang (1) kekeluargaan (1) kuching (1) memori (1) nasihat (1) olympic (1) pakistan (1) pengkebumian (1) politik (1) saudara (1)