18 Julai 2010

Bila Jiwa Ini Berkata-kata


  
   Sejenak aku termenung, memikirkan masa depanku ini yang tidak tahu dimanakah penamatnya. Adakah ujian ini anugerahmu ya Allah. Seseungguhnya aku tetap bersyukur ats kurniaanMu, segala yg diberi itu adalah semuanya indah kerana diri ini mengerti aku masih dihargai olehMu kerana tidak jemu memberikan aku petunjuk. Aku bersyukur yang teramat dengan keadaan ini, aku mengerti tiada kejayaan tanpa dugaan dan rintangan. Seringkali aku memikirkan yg ini adalah positif dan akan ku sematkan dihati sanubariku yang hidupku ini hanya untukMu. Redha dan sabar terhadap semuanya, ini sekadar ujian dan segala-galanya adalah ujian dan aku gembira dengan ujian itu. Akan ku kukuhkan diri ini demiMu ya Allah. Aku yakin suatu hari nanti aku akan jadi seperti yang aku akan harapkan. Bukan kemewahan duniawi tetapi kemewahan jiwa sanubari ku terhadapMu. Kemarilah imanku, rapatlah bersamaku , seraplah jiwaku hingga keakhir hayat ini. Aku hanya insan yg lemah, terkadang lalai dengan hasutan syaitan laknatullah. Zaman sudah dipenghujungnya dan tanpa ragu-ragu inilah masanya untuk berubah. Cukuplah setakat ini, biar ku tenangkan roh,jasad dan nyawaku ini semoga bersedia menemuiMu ya Allah. Marahku hanya pada diriku sendiri yg acapkali gagal berada dijalanMu, adakah inilah namanya manusia, pakaianku yang tidak sepatutnya kupakai, tetapi itu ketentuanMu dan aku redha. Segalanya telah ditentukan dan inilah kehendakMu Ya Allah. Semoga diri ini tetap dalam imanMu InsyAllah.
Hyprobulksms

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

Label

ISLAM (37) aku (29) PEDOMAN (12) kenangan (12) aku merepek (8) buka minda (7) hidup (5) KERJAYA (4) LIRIK (4) muzik (4) AIDILFITRI (3) ALAM MISTIK (3) INFORMASI (3) JODOH (3) KEMBARA (3) LAGU (3) MATI (3) PENGHAYATAN (3) Puitis (3) RENUNGAN (3) SARAWAK (3) TUDM (3) sukan (3) 2011 (2) AL QURAN (2) Aircraft (2) FILEM (2) FREEMASON (2) INDONESIA (2) JENAYAH (2) KASIH IBU (2) KEBENARAN (2) KEJURUTERAAN (2) PATRIOTIK (2) PERJUANGAN (2) SEJARAH (2) TAUBAT (2) UCAPAN (2) YAHUDI (2) bisnes internet (2) keje (2) memasak (2) motor (2) resepi (2) sajak malam (2) 100PLUS (1) 2010 (1) 7TRIBE (1) ALAM KUBUR (1) AMY SEARCH (1) ANJING (1) ART OF LIFE (1) ARTIST (1) BAHASA (1) BAIK (1) BINATANG (1) BIRTHDAY (1) BISNES (1) BRUTAL (1) BURJ DUBAI (1) C-130 (1) CALL (1) CINTA (1) CN235 (1) CRIME (1) DARJAH SATU (1) DRUM (1) DUA LAUTAN (1) DUNIA (1) FACEBOOK (1) GAME (1) GITAR (1) GULA (1) HAIWAN (1) HARGA (1) HOBI GAMBAR TRAVEL (1) IT (1) Indon (1) JAHAT (1) JAMMING (1) JAPAN (1) JIWANG (1) JOHOR (1) KEBENARAN BUKA MINDA (1) KEDAI GITAR (1) KEYBOARD (1) LAMUNAN (1) LANEY (1) MAKANAN (1) MALAYSIA (1) MAULIDURRASUL (1) MEKAH (1) MERAPU (1) MICROGENIUS (1) MIMPI (1) MUSIC (1) Maling (1) NABI MUHAMMAD S.A.W (1) NEGATIF (1) NIPPON (1) PEAVEY (1) PELIK (1) PERMAINAN (1) PERMANDANGAN (1) PESAWAT PEJUANG-BHG 1 (1) POSITIF (1) SAINS (1) SHARING (1) SMS (1) SYAWAL (1) Syair (1) TAGGED (1) TAIPEI 101 (1) TAKWIM (1) TARIKH (1) THE RAFFLES (1) THE TRUTH (1) TIMUR BARAT (1) TRADISI (1) TULISAN (1) VALENTINE (1) VIOLIN (1) VIRUS (1) X-JAPAN (1) XPDC (1) ZINA (1) ZYNGA POKER (1) anak (1) belasah jer (1) bolasepak (1) ekspidisi (1) fakta menarik (1) gadget (1) gaduh (1) handphone (1) jelajah (1) kamera (1) kasih sayang (1) kekeluargaan (1) kuching (1) memori (1) nasihat (1) olympic (1) pakistan (1) pengkebumian (1) politik (1) saudara (1)