31 Disember 2009

Tahun 2009 - suatu kisah kostanostra nostalgia

SALAM TAHUN BARU 2010

Tahun baru tinggal bape jam lagi, ape yang aku pikir skrg ni pon aku tak tau. Aku rasa tahun 2009 ni memang banyak dugaan2 besar dalam hidup aku selama ni. Tu yg buat aku termenung sejenak teringat tahun ni punya besar musibah yg datang kat aku. Aku harap tu semua cuma rahmat Allah kat aku dan aku terpaksa terima walau mcm mane besar sekalipun dugaan tu. Banyak perkara tak menjadi, banyak masalah dari kebaikan, banyak rintangan tanpa kejayaan. Ape punya fail la 2009 nie aku pon tak paham aku. Nak kata punca dari aku pon mungkin ye jugak tapi yg aku tau banyak perkara yg sepatutnya berlaku dan diharapkan tak berlaku tapi sebaliknya yang jadi..ehh ape aku merepek ni daaa..ermm...tak sangka lak tahun nie aku di postingkan ke Sarawak yg tak best dari serba serbi nih, best tak best dah setahun gak kat sini. Graf hidup aku jadi mendatar mungkin jauh dari life aku yg sebenar. Banyak la benda aku nak buat terbantut, ermm pahal jadi camni?? kadang2 aku pikir kalau la aku kje kat semenanjung skrg nih mesti best life aku, tak la bosan aduyaiii....Bisnes yg aku buat pon dah lingkup..puluh ribu gak hangus. tapi nak buat camne kalau tu dah kehendakNya. Sayang2..tapi takpe tahun baru ni aku pastikan mesti jadik punya, bisnes tetap bisnes ada untung rugi dan pasang surut. Ape2 jelah yek. Tak sangka la sangat 2009 ni jadi camni beb. tahun sebelum2 tu tak la teruk mcm tahun ni...Redha tetap redha, rock janji rock hehe...selagi iman ni kuat di hati insyAllah i can handle it bebeh...and ill make sure it will happen!! Malam ni aku buang segala kegagalan aku jauh-jauh. Semua tuhan yg tentukan cuma kita yg usahakannya. Jadi tak jadi belakang kira lah. Nasi dah jadi bubur aku masak balik jadi ketupat hahaha. Tempat keje aku pon satu gak, tensen den di buek nyo. haru biru je suasana.. gua takde semangat dah nak keje nih. keje memain je janji gaji jalan...ehh takleh gak nnt tak berkat erk?? Ok2 keje sebaiknya yang termampu, tak larat keje kita tuang la ape lagi takkan nk bagi hancus badan tol tak?
Harap segala masalah2 dan trouble2 shooting tahun 2009 dapat aku repair sebaiknya mane yg bole. Ingat, kita belajar dari kegagalan bukan dari kejayaan! kena ingat tu simpan dalam otak, positifkan minda walau ape2 je perkara yg berlaku kecuali benda yg memang salah la dow..ape yg aku nak skrg ni cuma nk bebas...bebas dari segala macam masalah bole tak? erm tapi takle gak mustinye ade masalah  lain timbul..Plan betul2 2010 ni geng jangan nnt sampai tahun depan pun tak tertunai...alah korang jgn nk tipu la ramai yg azam thun 2009 uncomplete kan? yg dah settle tu aku ucapkan tahniah moga azam yg baru dapat membawa seribu satu kemanfaatan dan keberkatan insyAllah..maaf la kalau bahase aku guna ni kacau bilau...otak pun tgh serabai nih...ok lah cakap banyak pon tak gune yg penting keje jalan dulu k...arghh serabut...jumpa lagi kat 2010....Assalamualaikum..

Ayat tahun baru: Meh la meh alalala mucok 2010 ko datang bawak tuah erkk..kikikik...






Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

Label

ISLAM (37) aku (29) PEDOMAN (12) kenangan (12) aku merepek (8) buka minda (7) hidup (5) KERJAYA (4) LIRIK (4) muzik (4) AIDILFITRI (3) ALAM MISTIK (3) INFORMASI (3) JODOH (3) KEMBARA (3) LAGU (3) MATI (3) PENGHAYATAN (3) Puitis (3) RENUNGAN (3) SARAWAK (3) TUDM (3) sukan (3) 2011 (2) AL QURAN (2) Aircraft (2) FILEM (2) FREEMASON (2) INDONESIA (2) JENAYAH (2) KASIH IBU (2) KEBENARAN (2) KEJURUTERAAN (2) PATRIOTIK (2) PERJUANGAN (2) SEJARAH (2) TAUBAT (2) UCAPAN (2) YAHUDI (2) bisnes internet (2) keje (2) memasak (2) motor (2) resepi (2) sajak malam (2) 100PLUS (1) 2010 (1) 7TRIBE (1) ALAM KUBUR (1) AMY SEARCH (1) ANJING (1) ART OF LIFE (1) ARTIST (1) BAHASA (1) BAIK (1) BINATANG (1) BIRTHDAY (1) BISNES (1) BRUTAL (1) BURJ DUBAI (1) C-130 (1) CALL (1) CINTA (1) CN235 (1) CRIME (1) DARJAH SATU (1) DRUM (1) DUA LAUTAN (1) DUNIA (1) FACEBOOK (1) GAME (1) GITAR (1) GULA (1) HAIWAN (1) HARGA (1) HOBI GAMBAR TRAVEL (1) IT (1) Indon (1) JAHAT (1) JAMMING (1) JAPAN (1) JIWANG (1) JOHOR (1) KEBENARAN BUKA MINDA (1) KEDAI GITAR (1) KEYBOARD (1) LAMUNAN (1) LANEY (1) MAKANAN (1) MALAYSIA (1) MAULIDURRASUL (1) MEKAH (1) MERAPU (1) MICROGENIUS (1) MIMPI (1) MUSIC (1) Maling (1) NABI MUHAMMAD S.A.W (1) NEGATIF (1) NIPPON (1) PEAVEY (1) PELIK (1) PERMAINAN (1) PERMANDANGAN (1) PESAWAT PEJUANG-BHG 1 (1) POSITIF (1) SAINS (1) SHARING (1) SMS (1) SYAWAL (1) Syair (1) TAGGED (1) TAIPEI 101 (1) TAKWIM (1) TARIKH (1) THE RAFFLES (1) THE TRUTH (1) TIMUR BARAT (1) TRADISI (1) TULISAN (1) VALENTINE (1) VIOLIN (1) VIRUS (1) X-JAPAN (1) XPDC (1) ZINA (1) ZYNGA POKER (1) anak (1) belasah jer (1) bolasepak (1) ekspidisi (1) fakta menarik (1) gadget (1) gaduh (1) handphone (1) jelajah (1) kamera (1) kasih sayang (1) kekeluargaan (1) kuching (1) memori (1) nasihat (1) olympic (1) pakistan (1) pengkebumian (1) politik (1) saudara (1)