02 April 2012

Sana gelap sini cerah

Malam masih muda, mata makin layu, dengor lagu pon semacam jer aku rasa. Alhamdulillah sampai jugak aku kt k.l ptg tadi. Tak sempat plak nak jumpe semua masa nak blah tadi. Apepon mggu depan aku balik kg lagi. Tapi ada jugak aku belajar dari wekend ni. Kotak pemikiran manusia terbatas tapi anggaran jarang tersasar dari jangkauan aku. Yela aku manusia, selalu tengok perkara yang dah berlaku, belajar dari pengalaman, org cakap simple matematik. Ye pengalaman tu mendewasakan kita, semakin lama semakin cekap kita handle sesuatu perkara. Jangan risau, kita dua kau dan aku. Aku adalah aku dan kau adalah kau yang buta. Dah jalan dia buta nak buat macam mana. Ada jugak kadang2 yang cuba celikkan tapi dah sedap jadi  buta nak membuta je kejenyer. Payah gak kan, manusia ni mana boleh kalau orang lain yang ubahkan diri dia. Dia sendiri je yang boleh, yelah Allah dah tentunya tapi kalau kita tak mencari tak mengkaji tak mencuba mana nak dapat. Malas memang rugi, pasrah tak sudah2 pahtu seronok pulak. Haiyahhh..payah bebenor la. Satu-satu benda kita nampak gilir-gilir sampai la kita nampak semua. Tu pun kalau sempat lah, tak sempat elok jugak kan. Hah yelah, kalau dah tu yang kita nampak jalannya yang bakal terjadi redha jelah. Allah maha adil maha mengasihani dan segalanya. Dia takkan biarkan kita begini dan takkan biarkan kita begitu. maksud aku yang tak baik berlaku kat kita. Segalanya adalah terbaek. Hmmm susah betol aku nak ungkapkan. Ude aku punya pasal ni otak aku terbang sana sini hahaha. Apepon tengkiu la der share pengalaman hidup ko yang bukak kepala otak aku ni makin luas macam v-tec besor la pulak. Haah ye ade betolnya jugak, life ni simple, kita jer yang susah2kan puncanya tuh tuh, yang bernama nafsu tuh. Takla keparat sangat tapi salah guna doh. Apepon pulak, sorong tetap akan tarik, tarik akan tetap akan menyorong..giler ah..racun kalau kita telan selalunya kompom kita akan mati, tapi madu belum tentu boleh menyembuhkan segala2galanya...wallahualam.

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

Label

ISLAM (37) aku (29) PEDOMAN (12) kenangan (12) aku merepek (8) buka minda (7) hidup (5) KERJAYA (4) LIRIK (4) muzik (4) AIDILFITRI (3) ALAM MISTIK (3) INFORMASI (3) JODOH (3) KEMBARA (3) LAGU (3) MATI (3) PENGHAYATAN (3) Puitis (3) RENUNGAN (3) SARAWAK (3) TUDM (3) sukan (3) 2011 (2) AL QURAN (2) Aircraft (2) FILEM (2) FREEMASON (2) INDONESIA (2) JENAYAH (2) KASIH IBU (2) KEBENARAN (2) KEJURUTERAAN (2) PATRIOTIK (2) PERJUANGAN (2) SEJARAH (2) TAUBAT (2) UCAPAN (2) YAHUDI (2) bisnes internet (2) keje (2) memasak (2) motor (2) resepi (2) sajak malam (2) 100PLUS (1) 2010 (1) 7TRIBE (1) ALAM KUBUR (1) AMY SEARCH (1) ANJING (1) ART OF LIFE (1) ARTIST (1) BAHASA (1) BAIK (1) BINATANG (1) BIRTHDAY (1) BISNES (1) BRUTAL (1) BURJ DUBAI (1) C-130 (1) CALL (1) CINTA (1) CN235 (1) CRIME (1) DARJAH SATU (1) DRUM (1) DUA LAUTAN (1) DUNIA (1) FACEBOOK (1) GAME (1) GITAR (1) GULA (1) HAIWAN (1) HARGA (1) HOBI GAMBAR TRAVEL (1) IT (1) Indon (1) JAHAT (1) JAMMING (1) JAPAN (1) JIWANG (1) JOHOR (1) KEBENARAN BUKA MINDA (1) KEDAI GITAR (1) KEYBOARD (1) LAMUNAN (1) LANEY (1) MAKANAN (1) MALAYSIA (1) MAULIDURRASUL (1) MEKAH (1) MERAPU (1) MICROGENIUS (1) MIMPI (1) MUSIC (1) Maling (1) NABI MUHAMMAD S.A.W (1) NEGATIF (1) NIPPON (1) PEAVEY (1) PELIK (1) PERMAINAN (1) PERMANDANGAN (1) PESAWAT PEJUANG-BHG 1 (1) POSITIF (1) SAINS (1) SHARING (1) SMS (1) SYAWAL (1) Syair (1) TAGGED (1) TAIPEI 101 (1) TAKWIM (1) TARIKH (1) THE RAFFLES (1) THE TRUTH (1) TIMUR BARAT (1) TRADISI (1) TULISAN (1) VALENTINE (1) VIOLIN (1) VIRUS (1) X-JAPAN (1) XPDC (1) ZINA (1) ZYNGA POKER (1) anak (1) belasah jer (1) bolasepak (1) ekspidisi (1) fakta menarik (1) gadget (1) gaduh (1) handphone (1) jelajah (1) kamera (1) kasih sayang (1) kekeluargaan (1) kuching (1) memori (1) nasihat (1) olympic (1) pakistan (1) pengkebumian (1) politik (1) saudara (1)